laatste week in Tauranga en terugreis.

30 november 2016 - Oostrum, Nederland

Lieve familie en vrienden,

De laatste inkopen gedaan en afscheid van vrienden genomen. Dinsdag met Aat gelopen naar het winkelcentrum. Was 29 gr. Dus hoed op en flink ingesmeerd. Ik heb nog foto's laten afdrukken en Aat en ik zijn nog ergens op een terrasje wat koels gaan drinken.Lida en Peter zaten daar ook vaak. ' S middags de foto's in het album gedaan en daarna op de borrel bij Liz en Allen. Woensdag weer met Aat gewandeld rond de vijver en de eendjes gevoerd. Was erg warm. Aat ging even rusten en we zouden uit eten gaan aan de boulevard bij de Mount. Eerst naar Richard en Natalie en de kleinkinderen om afscheid te nemen en toen opwegen naar het restaurant.  Maat daar werd Aat niet goed, hij is naar de auto gelopen en Magda en ik hebben toen maar een beetje gegeten en weer naar huis gegaan.Aat had koorts. Donderdagmorgen is Magda gelijk met Aat naar de huisarts geweest.  Hij kreeg antibiotica.  Tussen de middag zijn Magda en ik even gaan lunchen (Aat sliep toch). Toen we terug kwamen had Aat hoge koorts. Magda heeft hem toen naar de eerste hulp gebracht en hij werd direct opgenomen in het ziekenhuis. Hij was uitgedroogd. Dus infuus met vocht en antibiotica. Voor ons was dit een naar afscheid. Maar het is overmacht. Vrijdagmorgen nog met Carl en Lammy geskypt. Daarna moest Magda naar de kapper en ik de laatste spullen inpakken. Mijn taxi zou om14.30 komen.En Magda moest om 13.00 bij de crematie zijn om alles voor te bereiden. Om 11.30 stond Aat opeens voor de deur. Was opgehaald door een vriend die toevallig bij hem op bezoek was. De koorts was gezakt en dan moet je weer naar huis. Dus toch nog afscheid van hem kunnen nemen. Magda had geregeld dat er een vriendin in huis was toen ik wegging. Het goot van de regen de hele weg naar het vliegveld. Maar ik zat droog. Wel een lange reis.  Drie uur rijden en dan nog 3 uur wachten voor vertrek. Had geluk dat er weer een Airbus a 380 klaar stond. Lange vlucht tot Dubai. Weinig tijd om nog te shoppen. Dus even plassen en water kopen en verder reizen. Had een leuk echtpaar uit Haarlem naast mij zitten. Hebben veel schik gehad. Dan gaat de tijd ook sneller.  Op Schiphol stonden Peggy ,Jeroen, Thijs en Fred. Peggy had gelukkig mijn warme jas meegenomen en Thijs had een mooie ballon met welkom thuis bij zich. P.S ik ben nog in de cockpit geweest. Mocht jammer genoeg geen foto maken. Wel interessant om tezien.

Ik wil hierbij Magda en Aat heel hartelijk bedanken voor de geweldige tijd en kado's  die ik heb gehad.  Dit pakt niemand mij af, wat een belevenis.  Ook bedank ik Fred en mijn kinderen voor de hulp bij het voorbereiden van de reis en bij thuiskomst stond er een bos bloemen en Maike en Thijs hadden gestofzuigd en afgestoft.

Dit is het laatste verslag.

Liefs van Annerie

1. Maike:
    30 november 2016
    Lieve Annerie, met heel veel plezier heb ik de afgelopen 5 weken je reisverhalen gelezen. Je hebt ons goed op de hoogte gehouden van al je belevenissen. Wat een onvergetelijke reis heb je gehad. Prachtig!
    Ik ben heel blij voor je dat je deze kans hebt gekregen en deze ook met beide handen hebt aan gepakt. Maar ik ben ook blij dat je, na 5 weken, weer veilig op Nederlandse bodem geland bent.
    Dank voor alle prachtige souvenirs. Xxx