Op naar het zonnige noorden

15 november 2016 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Donderdag 10 nov. om 09.00 vertrokken  wij eerst naar Monique in Port Waikato.  Prachtig landschap en we hebben met haar geluncht bij het strand. Daarna bij haar thuis foto's gekeken van de bruiloft van haar zoon en toen door naar Orewa. Hebben een strandwandeling gemaakt en een wijntje gedronken en vroeg naar bed gegaan. Aat had veel gereden. Maar 's nachts kon ik niet slapen. Had een bed waar de ijzeren veren uit kwamen. Was gebroken en 's morgens zijn Aat en Magda vroeg opgestaan en mocht ik in hun bed een paar uur slapen. Hebben natuurlijk een klacht ingediend. Om 10.00 uur vertrokken voor de trip naar Omahabeach.  Onderweg gestopt bij Puhoi om wat lekkers voor de gastvrouw te kopen.Het was een geweldig ontvangst. Leek wel of we in een film terecht waren gekomen.  Zo'n groot huis en een tuin van 4 hectare. Dat zullen jullie wel op de foto's zien. De man des huizes Ian is een goed visser en  heeft 2 boten en hij en Tomarcelle (zijn vrouw) hebben allebei een mustang en allebei een BMW. Ook hebben ze 4 herten en vogels en eenden.  Hond en 2 katten en in huis nog jonge vogels die 4 x per dag eten krijgen met een lepeltje. De jonge papegaai was dol op Magda haar ketting en oorbellen. 'S avonds een geweldig  vis diner gehad. Volgende dag was een beetje regenachtig.  Konden niet met de boot en zijn toen met hun naar de markt geweest in Matakana. Daar kregen Magda en ik allerlei kado's van Tomarcelle.  Het zijn schatten van mensen.'s Middags zijn wij doorgereden naar Paihia. Morgen vertel ik meer. Ben nu moe van de reis. Hebben in totaal 1165 km gereden. En 200 foto's gemaakt. Liefs van ons drieën.

1. Maike:
    15 november 2016
    Wat een fijne vakantie heb je toch! En wat zal je slapen als je thuis komt! Veel plezier nog met zn drieën! Veel liefs Jeroen
  2. Justus (ook wel Frederik):
    15 november 2016
    Knap dat je nog de puf had om je verhaal al een stuk bij te werken. Zie uit naar het vervolg. Zal wel een lange nacht worden!!
  3. Lida en Peter:
    15 november 2016
    Even een paar dagen een rustpauze inlassen lijkt ons wel handig!! Wat heb je weer veel beleefd en fijn om het mee te beleven.
  4. Yvonne Hendriks:
    15 november 2016
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie toch. Geniet maar lekker, uitslapen doe je maar als je weer thuis bent.
  5. Yvonne Hendriks: